• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

maggan carls

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
Go'morron vännen, för mig arbetade oxå KF snabbt och effektivt, men hade jag varit som Dig (vilket jag själv gjorde), så hade jag avvaktat iallafall tills brevet från KF gällande deklarering av inkomst resp. utgifter inkommer. Avvakta därefter några dagar och lämna sedan in Dina uppgifter via deras hemsida. Kan enkelt utföras och Du godkänner med Ditt bank-id.
Värt att notera är att när väl brevet inkommer, så har förmodligen KF redan gjort sin ekonomiska utredning av Dig, vilket även innebär en kontroll av Dina konton. Detta kommer troligtvis ske först i slutet av januari/början på februari och med tanke på att Din lön hinner inkomma dessförinnan, så hade jag sett till att inte ha mer än ett par 1000-lappar på bankkonton. Du gör likväl allt i Din makt för att säkerställa att KF:s arbete flyter på, men jag hade tyckt det vore lite förargligt om dom tar pengar innan ens utmätningen är igång.
Detta kommer gå bra Maggan och jag kan nästan garantera att Du snart "landar" i detta och finner således lite lugn inombords... :)
Tack snälla Kimsan! ?? Jag har läst dina gamla inlägg o sett att de var väldigt snabba med dig också eller kan det vara Bank Norwegian som är snabba??? Har för mig att det också var från dem du fick första ”skuld att betala”? Jag tänker följa dina råd o hoppas att jag ”landar” i eländet snart!:rolleyes: Ni är guld värda ni som finns här för mig!!!??????
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

maggan carls

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
Kom på en till grej i mitt rådande kaos! Jag har ingen bil, däremot hyr jag en p-plats åt min granne pga att jag bott här i 20 år, grannen har bara bott här i 2 år. Så jag har lång kötid. Brukar KF kolla om man hyr parkering?? Är ju bra för mig att hon hyr min, då jag får åka med o storhandla. Mycket tankar nu när löneutmätning står för dörren!:eek:
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Kom på en till grej i mitt rådande kaos! Jag har ingen bil, däremot hyr jag en p-plats åt min granne pga att jag bott här i 20 år, grannen har bara bott här i 2 år. Så jag har lång kötid. Brukar KF kolla om man hyr parkering?? Är ju bra för mig att hon hyr min, då jag får åka med o storhandla. Mycket tankar nu när löneutmätning står för dörren!:eek:

Nej! Det är Din ensak! Däremot så erhåller man ju inte extra pengar för att kunna behålla sin parkerings plats vid löneutmätning, men det spelar ju ingen roll för Dig då den likväl inte är en kostnad för ja förmodar att grannen betalar platsen?
Jag har själv garageplats i huset jag bor i.
 

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
Tyckte jag läste någonstans att någon av er som har inledande skuldsanering uppgav att ni haft en och samma handläggare sedan löneutmätningen. Hur kommer det sig? Finns det ingen egen skuldsaneringsenhet? Brevet som är ställd till mitt företag står handläggarens namn som jobbar hos KFM i min kommun. Tycker namnet verkar bekant och blev skräckslagen först men är osäker nu. Vill absolut inte ( för säkerhetsskull) att denna person även ska vara skusanhandläggare. Som ni skriver, så länge det är löneutmätning så vet ingen varför skulderna uppkom men när det hamnar hos skusan blottar man sig själv helt och hållet.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Tyckte jag läste någonstans att någon av er som har inledande skuldsanering uppgav att ni haft en och samma handläggare sedan löneutmätningen. Hur kommer det sig? Finns det ingen egen skuldsaneringsenhet? Brevet som är ställd till mitt företag står handläggarens namn som jobbar hos KFM i min kommun. Tycker namnet verkar bekant och blev skräckslagen först men är osäker nu. Vill absolut inte ( för säkerhetsskull) att denna person även ska vara skusanhandläggare. Som ni skriver, så länge det är löneutmätning så vet ingen varför skulderna uppkom men när det hamnar hos skusan blottar man sig själv helt och hållet.

Nej, det är inte samma enhet/avdelning. Dom är helt separerade, så det behöver du inte vara orolig över...

Hänger mycket här idag. Har en galet, härlig LAZY dag på soffan... :) Kollar YOU på Netflix ! Superbra serie...
Dottern är ute & inhandlar de sista inför hennes stundande resa till Dubai... Snacka om att ja e avis... :D
 

maggan carls

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
Nej! Det är Din ensak! Däremot så erhåller man ju inte extra pengar för att kunna behålla sin parkerings plats vid löneutmätning, men det spelar ju ingen roll för Dig då den likväl inte är en kostnad för ja förmodar att grannen betalar platsen?
Jag har själv garageplats i huset jag bor i.
Ok! Blev lite orolig att de skulle komma o forsla bort hennes bil, vore ju så pinsamt!o_O Åh nej jag betalat inte för platsen. Tack snälla du för svar!❤️
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 393
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Nej, det är inte samma enhet/avdelning. Dom är helt separerade, så det behöver du inte vara orolig över...

Hänger mycket här idag. Har en galet, härlig LAZY dag på soffan... :) Kollar YOU på Netflix ! Superbra serie...
Dottern är ute & inhandlar de sista inför hennes stundande resa till Dubai... Snacka om att ja e avis... :D
Själv har jag också en sån dag men kollar skidor på tv
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 524
Mottagna reaktioner
12 902
Poäng
9 787
Tyckte jag läste någonstans att någon av er som har inledande skuldsanering uppgav att ni haft en och samma handläggare sedan löneutmätningen. Hur kommer det sig? Finns det ingen egen skuldsaneringsenhet? Brevet som är ställd till mitt företag står handläggarens namn som jobbar hos KFM i min kommun. Tycker namnet verkar bekant och blev skräckslagen först men är osäker nu. Vill absolut inte ( för säkerhetsskull) att denna person även ska vara skusanhandläggare. Som ni skriver, så länge det är löneutmätning så vet ingen varför skulderna uppkom men när det hamnar hos skusan blottar man sig själv helt och hållet.

Ingen jobbar med bägge samtidigt men det finns ett antal dom gått över från verkställighet till skuldsaneringen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 524
Mottagna reaktioner
12 902
Poäng
9 787
Ok! Blev lite orolig att de skulle komma o forsla bort hennes bil, vore ju så pinsamt!o_O Åh nej jag betalat inte för platsen. Tack snälla du för svar!❤️

Kimsan svarade på frågan om löneutmätningen påverkas av det eller inte och svaret är rätt.
Du har inte fått något svar på om bilen kan forslas bort eller inte, eller utmätas som det heter. Det skulle jag inte utesluta att den kan göras.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Kimsan svarade på frågan om löneutmätningen påverkas av det eller inte och svaret är rätt.
Du har inte fått något svar på om bilen kan forslas bort eller inte, eller utmätas som det heter. Det skulle jag inte utesluta att den kan göras.

Låter dock lite långsökt att KF ens skulle ”komma på” att hon har en p-plats... eller? Speciellt eftersom hon heller inte har någon bil ”reggad” på sig...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp